قانون چه میگوید؟حق با کیست؟

 

قانون چه میگوید؟حق با کیست؟
 
فضای سبز؟؟؟؟؟دو کلمه زیبا اما جنجالی؟؟
 
وقتی وارد دادگستری شهرستان لردگان و یا حتی شعبه های تجدید نظر در استان میشوید و یا با عده ای از زمین داران شهرستان هم کلام میشوید به خوبی خواهید فهمید چرا جنجالی؟؟ دوستان عزیز در ادوار مختلف شهرداری لردگان ، علیه شهرداری لردگان مبنی بر تصرف زمین مالکان و تخصیص این زمین به فضای سبز در شعبات مختلف دادگستری شکایتهایی شده و در جریان است که بیشتر پرونده های مذکور به نتیجه خاصی تا به حال نرسیده است. این که چرا به نتیجه نرسیده ،در حیطه وظایف قضات محترم دادگستری شهرستان و استان است.
بحث بنده حقیر این است که آیا شهرداری مجاز به انجام این کار یعنی تصرف زمینهای مذکور میباشد ؟؟اگر مجاز نیست چرا مسئولان محترم و مربوطه هر چه زودتر جلوی این تصرف ها را نمیگیرند؟
در صورت مجاز بودن بر چه اساس و قانونی این مجوز را دریافت و از کدام نهاد دولتی باید مجوز بگیرد ؟آیا نهادی در جهت تایید این مجوز وجود دارد؟آیا باز هم شورای شهر در تهیه این مجوز سهیم است؟
و  در صورت وجود نهاد مشخص و تایید توسط نظام جمهوری اسلامی و دستگاههای ذیربط آیا معوضه ای در این جهت به مالک زمین باید پرداخت بگردد؟
اگر قرار بر پرداخت معوضه نیست آیا ظلم در حق  مردمان شایسته و زحمت کش شهرستان نیست؟آیا قانونی در جهت حمایت از این عزیزان تنظیم نشده است؟
و اگر قرار بر پرداخت معوضه است چگونه و بر چه اساس خواهد بود؟میزان ارزش ریالی زمین را چه کسی مشخص میکند؟آیا مرجع و دستگاه خاصی ملزم به این کار شده است؟
مدتهای زیادی است روی مطلب فوق با اکثریت وکلا و مالکان زمین و مشاوران خاصی مشورت کرده ام اما هنوز سر در گم شده ام که جواب نهایی سوالاتم چیست؟؟
هر عزیزی که توان پاسخگویی و کمک در جهت رسیدن به پاسخ های مطلوب را دارد مرا یاری کند تا در جهت شفاف و سازی وآگاهی مردمان شهرمان گامی برداشته باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : 11 / 5برچسب:, | 18 | نویسنده : مسلم اردشیری لردجانی |